ניהול מוניטין בגוגל

ניהול מוניטין בגוגל


יש שאומרים, שאם לא ניתן למצוא אתכם ב"גוגל" משמע אתם לא קיימים, אבל מה לגבי המקרים בהם ניתן למצוא אתכם בגוגל, בין אם תחת שמכם הפרטי ובין אם בשם העסק, אבל בהקשרים שליליים?
ובכן, אנשים אשר מתמודדים עם אזכורים שליליים בגוגל, נושאים על עצמם סוג של מועקה אשר הולכת עמם תמיד.
לכל מקום שהם הולכים, אם הם מנסים ליצור קשרים עסקיים חדשים או לחדש קשרים ישנים, אם הם מבקשים למשוך לקוחות חדשים לעסק, אם הם מנסים לפתח קשרי חברות אישיים ובמקרים מסוימים, אפילו כאשר השם שלהם מופיע ברשימת הקשר בגנים של הילדים, החשש הזה, שמישהו יחפש אותם בגוגל ויתקל באזכורים השליליים, לא באמת יכול לתת להם מנוח וזאת מעבר לעובדה, שרבים מהקשרים הללו יפלו בשלב מסוים, כתוצאה מאותם האזכורים.
אז החדשות הטובות הן שניתן למצוא גם אור בקצה המנהרה כל הסיפור הלא נעים הזה ועל האור הזה אחראיות אותן החברות אשר מתמחות בנושא של ניהול מוניטין בגוגל.
אותן החברות מחזיקות בידע ובכלים המקצועיים אשר מאפשרים להם לדחוק את אותם אזכורים שליליים של לקוחותיהם אל מחוץ לרדאר הגולשים ובצורה הדרגתית, ליצור מוניטין חיובי עבור הלקוחות שלהם.

על  כוחו של גוגל


גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והמוביל באינטרנט, כאשר, בכל יום פוקדים אותו מאות מיליונים של גולשים מרחבי העולם, אשר שולחים מעל ל-3 מיליארד של בקשות למציאת תכנים בנושאים שונים.
כיום, גוגל מהווה את הכתובת הראשונה אליה יגיעו אנשים בחיפוש אחר כל מידע או פרט לו הם זקוקים ובין היתר: חיפוש של חברות ועסקים על פי שמם או על פי תחומי עיסוקם ולעיתים גם מיקומם הגיאוגרפי, חיפוש מידע על אנשים פרטיים וכמובן, חיפוש המלצות או חוות דעת על עסקים ועל אנשי מקצוע שונים.
גוגל מצדו מאנדקס את כל המידע הרלוונטי מרחבי האינטרנט בהתאם למילות מפתח שונות ובאמצעות אלגוריתמים שונים הוא מחליט אלה תוצאות יופיעו במקומות גבוהים בגוגל ואלו במקומות נמוכים יותר.
העניין הוא שיש גם מילות חיפוש שהתחרות עליהן היא לא גדולה כמו במקרים של: שמות פרטיים של אנשים או שמות  פרטניים של חברות ועסקים.
באין תחרות על  אותן מילות המפתח, יכול להיות גם מצב בו כל התוצאות הרלוונטיות בהקשר של אותה המילה יופיעו בעמוד הראשון וביניהם גם אזכורים שליליים לגבי אותו אדם או עסק כמו: תביעות, ביקורות שליליות ועוד..
אז כאן חשוב להיות מודעים לעובדה שבדיוק כמו שבכוחו של גוגל לשווק ולפרסם עסק מסוים או ליצור תדמית חיובית על אדם מסוים, יש לו גם את הכוח לעשות ההפך (שלא במתכוון כמובן) וליצור תדמית שלילית לאותו העסק או האדם.
ושוב, יש מקום להיות אופטימיים, כי כל מה שצריך כשלב ראשון, זה רק להיות מודעים לעובדה שבתוצאות של גוגל מופיעים אזכורים שליליים ובשלב הבא, פשוט לנקוט בפעולה על מנת לשנות את המצב – וכאמור, חברות מקצועיות המתמחות בתחום של ניהול מוניטין בגוגל, ידעו בדיוק מה לעשות על מנת לתקן את המצב. 

כשהשלילי הופך לחיובי


אז נשאלת השאלה, מה בעצם אותן חברות אשר מתמחות בנושא של ניהול מוניטין בגוגל עושות? ובכן, בשלב הראשון הן פועלות על מנת לדחוק את כל האזכורים השליליים מהתוצאות של מנוע החיפוש גוגל.
ברגע שהמטרה הזו מושגת, ניתן להתחיל מאפס ולפעול ליצירת תדמית חיובית.
וזאת בדיוק הפעולה הבאה אותה החברה תבצע,  היא תפעל ליצירה וטיפוח של תדמית חיובית, עד שיגיע המצב בו כל מי שיחפש את השם או שם החברה של הלקוח שלה, הוא ימצא אך ורק תוצאות חיוביות.
כמובן, שמוניטין חיובי בגוגל הוא צעד חשוב ומשמעותי בדרך ללקוחות חדשים ולהצלחה של העסק או בעל המקצוע המדובר.
אז כאמור, ניהול מוניטין בגוגל, הוא שירות רב ערך ובעיקר עבור אנשי מקצוע, עסקים וחברות, בכל סדרי הגודל ומכל הענפים.
אך יחד עם זאת, חשוב לזכור שבכדי ליהנות מכל אותן היתרונות אשר טמונים בשירות של ניהול מוניטין בגוגל, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בצורה מוקפדת את אותה החברה אשר תציע את השירות המדובר.

איך לבחור חברה המתמחה בניהול מוניטין?


ישנם מספר דגשים אשר בכוחם לסייע בבחירת חברת ניהול מוניטין בגוגל שלא רק מבטיחה, אלא שיש לה גם את הכלים למימוש כל אותן ההבטחות.
ראשית כל, ניתן להסתמך על המלצות ייעודיות – אם אתם מכירים קולגות או חברים אשר השתמשו בעבר בשירותיה של חברה שכזאת והיו מרוצים מהתוצאה, אז כדאי ללכת בעקבות ההמלצות – ניתן לאמת את ההמלצות בצורה קלה ומהירה על ידי חיפוש שמם של הממליצים בגוגל ווידוא שכל האזכורים הרלוונטיים הם אכן חיוביים.
דרך נוספת לבחירת חברה מקצועית ואמינה, היא ליצור קשר עם חברה המציגה את עצמה כמנוסה ומקצועית בתחום של ניהול המוניטין בגוגל ופשוט לבקש ממנה דוגמאות לסיפורי ההצלחה של החברה – בתיק העבודות אמורים להופיע דוגמאות של "לפני" ו"אחרי" – כלומר אלו אזכורים הופיעו בגוגל לפני שהחברה נכנסה לתמונה והתחילה לבצע את העבודה ואלו אזכורים מופעים כעת, אחרי שהיא נכנסה לתמונה – חברה שיכולה לספק דוגמאות רלוונטיות רבות לסיפורי ההצלחה שלה, היא חברה שתוכלו לבחור בשירותיה בראש שקט.
כמובן, שגם לפגישת ייעוץ ראשונית, יכולה להיות השפעה רבה על קבלת ההחלטה האם לבחור באותה החברה – כאשר, כדאי להגיע לפגישה שכזאת מוכנים, עם שאלות רלוונטיות לגבי תחומי התמתחותה של החברה והשירותים אותם היא מציעה ובהתאם לתשובות, לקבל את הרושם האם אכן עומדים מולכם אנשי מקצוע אמינים אשר מחזיקים בכלים ליישם בפועל את מה שהם מבטיחים.
כאן חשוב לציין, שבגלל החשיבות הגדולה אשר טמונה בשירותיה של חברה המתמחה בניהול מוניטין (בכל זאת, בכוחה של חברה כזאת, לקחת עסק אשר נמצא בסכנת סגירה כתוצאה מדימוי שלילי ולהפוך אותו לעסק מצליח בזכות תדמיתו החיובית), יש לבחור בקפידה את אותה החברה, תוך שימוש בכל אותם האמצעים  אשר יבטיחו לכם את קבלת ההחלטה הטובה ביותר מבין החלופות המוצעות. 

נהנים מהתוצאות


אז כאן חשוב לציין, כי סבלנות היא מצרך מאוד חשוב בהליך של ניהול מוניטין בגוגל – מדובר בתהליך אשר יכול לקחת מספר חודשים ואף יותר מכך – תלוי במספר התוצאות הרלוונטיות ובמספר וסוג האזכורים השליליים המדוברים.
יחד עם זאת, מי שהשכיל לבחור חברה מקצועית ומנוסה אשר מתמחה בתחום של ניהול מוניטין בגוגל, יוכל להתחיל לראות תוצאות כבר בטווחי זמן קצרים (בדרך כלל אחרי מספר שבועות ולא לאחר ימים בודדים) ובשלבים מאוחרים יותר, להתחיל ולקצור בפועל את הפירות של עבודת ניהול המוניטין – כאמור, ברגע שכל האזכורים בגוגל על שם החברה או בעליה הינם חיוביים, דבר זה יגרום באופן כמעט אוטומטי למשיכת לקוחות חדשים לחברה.

אם גם אתם סובלים ממוניטין שלילי בגוגל או מאזכורים שליליים תחת שמכם הפרטי או שם העסק/ החברה, זכרו שיש לכם מה לעשות בכדי לשנות את התמונה וככל שתקדימו לפנות לחברה המתמחה בניהול מוניטין בגוגל, כך השינוי יתבצע בצורה מהירה יותר. 

ניהול מוניטין -לוגו