ניקוי מוניטין שלילי בגוגל

ניקוי מוניטין שלילי בגוגל


יש לא מעט חברות ועסקים אשר מרוויחים מגוגל ונהנים בזכות מנוע החיפוש הבולט והמוביל, מתנועה גדולה ואיכותית של לקוחות פוטנציאליים – אשר מכאן, הדרך שלהם להפוך להיות לקוחות בפועל הינה קצרה.
אבל לצד כל החיובי אשר טמון בגוגל יש גם שליל וכאשר השלילי הזה, מהווה את נחלתם של עסקים בינוניים או קטנים, הוא עלול לפגוע בהם בצורה משמעותית ואף להוביל למצב בו בעל העסק יאלץ לסגור אותו.
אותו השלילי המדובר, בא לידי ביטוי באזכורים שליליים, אשר יכולים להגיע בקלות לרשת על ידי הגולשים וכמובן, במקרים רבים, גם יגיעו לעמוד הראשון בגוגל ואף לתוצאות גבוהות בעמוד הראשון.
כשהתוצאות השליליות מגיעות לעמוד הראשון בגוגל, כל מי שיחפש מידע או פרטים לגבי אותו העסק, עתיד להיתקל גם בתוצאות השליליות וכמובן, גם להתעמק בהן.
כך יוצא שכתוצאה מכך, העסק עתיד להפסיד לקוחות פוטנציאליים רבים ולהיאלץ להתמודד עם פגיעה משמעותית במוניטין שלו – וכידוע, פגיע במוניטין עלולה להוביל להפסדים ולא כל העסקים הקטנים והבינוניים יוכלו להתאושש עם אותם ההפסדים.
החדשות הטובות הן שפנייה לחברה מקצועית המתמחה בניהול מוניטין ובתוך כך גם בשירות של ניקוי מוניטין שלילי בגוגל, יכולה להוות כצעד חשוב ומשמעותי, אשר יכול להשיב לאותו העסק את שמו הטוב ולגרום לכך, שכל מי שיחפש את שמו בגוגל, יגיע אך ורק לתוצאות חיוביות ומפרגנות או לכל היותר, תוצאות ניטרליות.

איך מנקים מוניטין שלילי?


בכדי להתחיל ולנקות מוניטין שלילי, צריך בשלב הראשון, לזהות את כל האזכורים השליליים ברשת – ישנם לא מעט כלים ייעודיים ברשת אשר נועדות למטרה ואת האתרים בהם הם מפורסמים.
בשלב הבא, כדאי לנסות ולפנות לבעלי האתרים ולבקש מהם להסיר את התוצאות השליליות מהאתרים שלהם. חשוב לקחת בחשבון, שלא כל בעלי האתרים, יסכימו לבצע את הבקשה ולהסיר את התכנים ולכן, לא מומלץ לבנות מגדלים באוויר על הפניות הללו – מאידך, גם לא כדאי לוותר על השלב הזה, מכיוון שיש גם סיכוי שחלק מבעלי האתרים כן יסכימו להסיר את התכנים השליליים, מה שישפר את המצב במידה רבה. אפשרות נוספת, היא לפנות לגוגל העולמית על ידי מילוי של טופס ייעודי ולבקש מהם למחוק את התוצאות המבוקשות. לגוגל יש מדיניות נוקשה בכל מה שקשור להסרת תכנים, כך שכדאי לקחת בחשבון, שגם הצעד הזה יכול לעלות בתוהו בסופו של דבר – אלא אם יש צו משפט בנוגע לביצוע ההסרה.
השלב הבא, הוא שלב דחיקת התוצאות השליליות אשר יבוא במקביל לפעולה נוספת, של קידום תוצאות חיוביות – לדוגמא, אם יש פרסומים חיוביים לגבי אותו עסק, אשר ממוקמים כרגע במקומות נמוכים יחסית בגוגל (מחוץ לעמוד הראשון), ניתן לקדם אותם ולדאוג שהם יגיעו למקומות גבוהים יותר מאלה של האזכורים השליליים – פעולת הקידום מתבצע באמצעות הוספת תכנים איכותיים, שיפור ושינוי בתכנים קיימים, הוצאה והכנסה של קישורים איכותיים ופעולות רבות נוספות מעולם קידום האתרים.
כאמור, הפעולה המרכזית אשר תתבצע במסגרת התהליך של ניקוי מוניטין שלילי בגוגל, היא דחיקת האזכורים השליליים, פעולה זו מתבצעת על ידי מספר פעולות שונות ובין היתר:
פתיחת כרטיסים ברשתות החברתיות השונות ובין היתר: פייסבוק, גוגל פלוס, לינקדין, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות (שאולי חלקן פחות מוכרות, אך עדיין יש להן פוטנציאל להתקדם למקומות גבוהים בגוגל).
הקמה של בלוגים בפלטפורמות ייעודיות והעלאת פוסטים שיווקיים. פתיחת ערך בוויקיפדיה – בעיקר כאשר מדובר בחברה גדולה או באיש ציבור (כאשר מדובר בעסקים קטנים, מרבית הסיכויים שהערך לא יאושר על ידי העורך של ויקיפדיה).
פתיחת ערוץ ביוטיוב ובמידה ויש סרטונים להעלות לערוץ, אז להעלות אותם. ביצוע של פעולות קידום שונות באתרים קיימים ובמידת הצורך, גם פתיחת אתרים או עמודי נחיתה חדשים. כאמור, כל הפעולות הללו, אמורות להשיג את המטרה ולדחוק את התוצאות השליליות למקומות מרוחקים. כמובן, שאחרי שהמטרה תושג, כל מי שיקיש את שמו של אותו העסק בגוגל, עתיד להגיע אך ורק לתוצאות חיוביות ומפרגנות.

שלב הפנייה לחברה מקצועית בתחום


רוב בעלי החברות והעסקים אשר יגלו שהם זקוקים לנושא של ניקוי מוניטין שלילי בגוגל, יגלו בשלב מסוים שהדרך הטובה ביותר בעבורם להשיג תוצאות, היא על ידי פניה לחברה מקצועית המתמחה בתחום הפרטני של ניהול מוניטין ברשת.
חברה מקצועית ומנוסה, תקפיד לעבוד עם אנשי מקצוע מנוסים בתחומים הרלוונטיים כמו: מקדמי אתרים, קופירייטרים וכותבי תוכן, אנשים מקצוע המתמחים במיתוג ועוד..
השלב הראשון בעבודת החברה יהיה יצירת תוכנית פעולה מקיפה ומעמיקה – תוכנית אשר תתבסס על ניטור מידע, על כמות האזכורים השליליים וסדר גודל האתרים בהם הם מופיעים, על התקציבים של העסק ועל כמות המתחרים בעלי שם הזהה לזה של שם העסק.
תוכנית הפעולה, אמורה להתבצע תוך שיתוף ושיקוף מלא של הלקוחות, כאשר, המטרה תהיה ליצור תכנית אשר תענה על שביעות רצונם וכמובן, תאפשר להם לעקוב אחריה ולשמור על עדכניות בכל הפעולות המבוצעות על ידי החברה.
כאן חשוב לציין כי ניקוי מוניטין שלילי בגוגל הוא תהליך אשר יכול לקחת זמן, אך יחד עם זאת, חברה מקצועית ומנוסה תדאג לתוצאות בטווחי הזמן הקצרים האפשריים.

דגשים חשובים בבחירת החברה


כל מי שהחליט לפנות לחברה מקצועית במטרה לקבל את השירות של ניקוי מוניטין שלילי בגוגל, חשוב שיקפיד לשים דגש על מספר פרמטרים בעת בחירת החברה ובין היתר: הניסיון שלה בתחום, השירותים הפרטניים אותם היא מציעה וכמובן, אלו שבהם היא מתמחה, עלות השירות – כאן חשוב לציין שיש לא מעט פרמטרים אשר ישפיעו על מחיר השירות וכדאי לקחת גם אותם בחשבון בעת בחירת החברה. כמובן, שאם יש אפשרות לקבל המלצות אמינות על אותה החברה מלקוחות מרוצים שלה, דבר זה יכול להסב הרבה שקט למשתמשים בשירותיה.
חשוב לציין, שקביעת פגישת ייעוץ ראשונית עם נציגי החברה והכנת שאלות מקצועיות ייעודיות, מהווה גם היא שלב חשוב בקבלת ההחלטה לגבי החברה – בפגישה שכזאת, ניתן להתרשם במידה רבה מהרמה המקצועית של החברה, מטיב השירות שלה ומאנשי המקצוע שלה.
מומלץ לבדוק, שאותה החברה מתחייבת לשמור על דיסקרטיות בכל הנוגע לשירותים אותם היא מציעה – אף עסק לא יהיה מעוניין שהלקוחות שלו ידעו שהוא נעזר בשירות שכזה.
חשוב לזכור שמכיוון ששירות של ניקוי מוניטין שלילי בגוגל הוא שירות חשוב ומשמעותי אשר יכול להשפיע במידה רבה על עתידו של העסק, קיימת חשיבות גבוהה לא להקל ראש בבחירה ולשים דגש על כל אותם אלמנטים אשר יבטיחו בחירה בחברה שלא רק מבטיחה, אלא גם מתחייבת לקיים את הבטחתה.

גם אחרי שהחברה נבחרה, כדאי להישאר עם היד על הדופק לגבי שירותיה, לוודא שהיא אכן מבצעת את כל הפעולות אותן היא התחייבה לעשות, לבדוק שהיא בודקת על בסיס יומי אם הופיעו אזכורים שליליים נוספים לגבי העסק וכמובן, לבדוק שהתוצאות אכן נראות בשטח.
חברה מקצועית ומנוסה, תדע לא רק לנקוט מוניטין שלילי בגוגל, אלא גם לבנות במקומות מוניטין חיובי, כזה שיגדיל את כמות הלקוחות החדשים ויבוא לידי ביטוי בהעלאת הרווחים של העסק.

ניהול מוניטין -לוגו