מה זה ניהול מוניטין בגוגל?

למה צריך ניהול מוניטין ברשת?

יש את מי שאתה במציאות ויש את מי שאתה באינטרנט. ניהול מוניטין ברשת חשוב מאוד על מנת למצב את דמותך האינטרנטית והדרך בה מוצאים אותך ברשת. ניהול מוניטין אונליין יגרום לכך שבתוצאות החיפוש תופיע כמו שאתה רוצה ולא כפי שאחרים מנסים לצייר אותך. הדרך בה הנך ממותג בתוצאות החיפוש באינטרנט וברשת כולה יכול להיות מושלם.

ORM הוא ראשי תיבות של ONLINE REPUTATION MANAGEMENT, כלומר בתרגום חופשי: ניהול מוניטין מקוון. הרבה אנשים בכירים בתחומים שונים, בעלי עסקים גדולים, מפורסמים בארץ ובעולם, שוכרים את שירותי ניהול ויצירת המוניטין שלנו על מנת להציג חזות אינטרנטית מרהיבה לאנשים שיחפשו פרטים אודותם.

כמה זמן ייקח לשקם את המוניטין שלך באינטרנט?

לאור הכוח העצום שיש למילה הכתובה באינטרנט, כתוצאה מביקורות של לקוחות, פסקי דין, הפצת כתבות כוזבות או חצאי אמיתות מצד אתרי חדשות מקומיים ובינלאומיים, קיים צורך ממשי באיזון התכנים ברשת. זו הסיבה שאנו מספקים שירות ניהול מוניטין דיגיטלי ברמה הגבוהה ביותר עבור לקוחותינו. השירות כולל דחיקת תוצאות שליליות במנוע החיפוש בזמן קצר לטיהור שם של ידוען, מפורסם, איש עסקים או בכירים. אנו מומחים בהקמת קמפייני השפעה רחבי היקף, שמטרתם להאדיר צד אחד על פני אחר, ורתימת המדיה הדיגיטלית לצרכי הלקוח בצורה המיטבית ביותר.

דחיקת תוצאות שליליות

מספיק שמישהו פרסם ביקורת שלילית עליך או על המותג שלך פעם אחת, וכבר מתחילות החששות שמא הפרסום השלילי יפגע בהכנסות עתידיות. ישנן לא מעט עדויות של אנשים שטענו שביקורות שליליות באינטרנט עלו להם באיבוד הכנסות רבות, ישנם עסקים שאף נסגרו בעקבות כתבות לא מחמיאות שפורסמו ברשת.

כחלק מפעילות ניהול המוניטין ומיתוג החברה שלך, נדחק עבורך תוצאות שליליות במנועי החיפוש אם ישנן ונחליפן בתוצאות מחמיאות שיופיעו במקומות בולטים בתוצאות האורגניות והממומנות.

 

בניית מוניטין מקוון

כבר אמרו לפנינו ש”מוניטין הוא דבר שקשה לבנות וקל להרוס”. לבנות מוניטין דיגיטלי היא עבודה לא פשוטה אך התגמול למוניטין טוב שווה המון, בעיקר עבור בעלי עסקים, עבור חברות ואנשים שהשם שלהם והמיתוג שלהם הינו מקור פרנסתם העיקרי.

ההמלצה הגורפת היא לבנות את השם שלך ברשת כמה שיותר מוקדם, כך יהיה יותר קל בהמשך לנהל את הנכסים הדיגיטליים שמקורשים למיתוג שלך. עד כה ניהול המוניטין הדיגיטלי ע”י הצוות המקצועי שלנו הניב רווחים עצומים לחברות ענק בארה”ב ואירופה, והחזיר אותן למסלול ההצלחה.

איך מנהלים מוניטין באינטרנט?

התשובה הפשוטה היא – מנהלים מוניטין באמצעות קידום אתרים. טכניקות של מקדמי אתרי אינטרנט הן הדרך האידיאלית לדחוק אזכורים שליליים בגוגל, מעבר לדף הראשון. חלק מן האזכורים השלילייים ימחקו כתוצאה מפעילות ניהול המוניטין, אך רוב האזכורים לא יעלמו לגמרי, הם רק ידחקו הלאה כך שלא יופיעו בדף התוצאות הראשון של גוגל.

הדרך לנהל את המוניטין שלך ברשת

ניהול המוניטין הדיגיטלי שלך צריך לכלול אסטרטגיה לטווח ארוך, הכוללת תהליך עבודה על פי הסעיפים הבאים:

  1. פניה לבעלי האתרים שבהן יש אזכורים שליליים. אם קיים תוכן ישן או שאינו מעודכן אודותיך, תוכל לפנות לבעל האתר או לפחות לנסות ליצור איתו קשר, ולבקש בנחמדות להסיר או לעדכן את המידע עליך. סביר להניח שההענות תהיה נמוכה, ויש אתרים שתצטרך להשתמש בשירותי עורך דין כדי להסיר אזכורים מהם, מיוחד אם מדובר בשיימינג או לשון הרע. לפעמים אפשר לסגור את העניין בצורה נעימה ועניינית כך ששני הצדדים יהיו מרוצים. תמיד עדיף לנסות לדבר לפני שמפעילים את התותחים הכבדים.
  2. הגשת בקשה להסיר תוצאות חיפוש מגוגל. אפשר להגיש בקשה להסרת מידע מגוגל בקישור הזה. מניסיון, סיכויי ההצלחה קלושים. גוגל לא ממהרים להסיר קישורים מאינדקס החיפוש שלהם, הם כן יעודדו אתכם לפנות לבעלי האתרים כדי להסדיר את הנושא ולפתור את הסוגייה. באירופה דיברו לא מעט על העניין של הזיכרון הדיגיטלי שאינו שוכח כלום לעולם, והעבירו חוק שיש לתושבים את ה”זכות להישכח”. כלומר, אפשר לחייב את גוגל להסיר מידע מתוצאות החיפוש במדינות האיחוד האירופי.
  3. דחיפה קדימה של אזכורים חיוביים. אם יש כבר כתבות ניטרליות או חיוביות אודותכם, דאגו לדחוף אותם קדימה. קשרו את הכתבות או הפרסומים מאתרים חיצוניים בעלי סמכות, כדי להבליט את האזכורים החיוביים.
  4. השתמשו בניסיון וידע. במידה ואתה שם דבר אתכם בתחום שלך, זה הזמן להעניק ראיונות מקצועיים באתרי אינטרנט מובילים בתחום העיסוק שלכם. כך שהשם שלכם יופיע באותם אתרים גדולים, והם יקבלו כתבה מעניינת וממוקדת מקצועית. לפני פרסום כתבה, תאמו ציפיות עם בעלי האתר. שימו לב שפרסום כזה יכול לעיתים גם לעשות נזק, כי באתרים לפעמים הכותב נוטה להוסיף משפט או שניים על סטוטס נוכחי של מושא הכתבה.
  5. פרסום כתבות באתרים חזקים. אתרים בעלי כוח וותק יופיעו לפני אתרים חלשים מהם בתוצאות החיפוש. אם נפרסם תוכן על אותו נושא שאנו רוצים לדחוק באתרים בעלי השפעה, כמו אתרי חדשות או אתרים ממוקדי נישה, יש סיכוי סביר שהתוכן החדש ידחוק את התוכן הישן. בנוסף, גוגל לא מרבה להציג יותר מתוצאת חיפוש אחת פר דומיין עבור מילת מפתח ספציפית. ניתן לנצל את הידע הזה, ולפרסם באותו אתר שבוא יש כתבה שלילית – כתבה חיובית. את הכתבה החדשה נקדם בגוגל, עד שהיא תחליף את הכתבה הקודמת בדף הראשון של תוצאות החיפוש. לידיעתך, ניתן לרכוש כתבת תוכן בכל אתרי החדשות, זה יכול להגיע לאלפי שקלים לכתבה. לתשומת לבך, המחירים שאנו משלמים זולים משמעותית מפניה ישירה שלך לאתר החדשות.
  6. ערך באתר מסוג וויקי. אתרי אינציקלופדיה כמו וויקיפדיה ואחרים, מקבלים חשיבות גדולה בעיניי מנוע החיפוש מכיוון שהם מעודכנים באופן תדיר והם מכילים מגוון תוכן עשיר ורענן, שנותן ערך גבוה לגולשים בהם. במידה ונופיע בויקידפיה נקבל תעדוף ממנוע החיפוש שיציג את הערך אודותינו. ההמלצה שלנו היא לא להקים בעצמך ערך בויקיפדיה, כי ערכים כאלו נמחקים תוך כמה שעות. העורכים בויקיפדיה מקפידים על התוכן, שהוא כתוב בצורה הנכונה, והכותבים והעורכים זוכים בוותק וכבוד מצד קהילת התוכן של וקיפדיה בהתאם לכמות הערכים וההשגים שהם צברו כעורכי האנציקלופדיה. אפשר בקלות לאתר עורך תוכן ותיק ולשלם עבור הקמת ערך בהתם לחוקי העריכה הנוקשים.
  7. פתחו בלוג על השם שלכם או שם העסק. התחרות על שם עסק או שם אדם היא בדרך כלל לא גבוהה, ולכן אם תתחזקו אתר נוסף, למשל בלוג על פועלכם, תוכלו לזכות בתוצאת חיפוש נוספת שתופיע גבוה יחסית בעמוד הראשון של גוגל.
  8. פרופיל ברשתות החברתיות. אתרי הרשתות החברתיות בעלי סמכות גבוהה בעיניי גוגל, ואם נצרף את זה לעניין שאין יותר מידי תחרות על השם שלך או על שם העסק שלך, תוכל בקלות יחסית לדאוג לכך שפרופיל מפייסבוק, טוויטר או יוטיוב יוצג בחיפוש במיקום גבוה.
  9. תגובות בבלוגים ובפורומים. הטכניקה הזו לא מתאימה לכל תחום, בניהול מוניטין היא יכולה אפילו להיות טריקית, מכיוון שאם מישהו יזהה שמדובר בשם של אדם בעל מוניטין שלילי, ייתכן והתגובה שלאחריך באותו בלוג תהיה קישור לכתבה שרצית לדחוק. מה שיקרה זה שיגרם יותר נזק מתועלת. במידה ומשתמשים בטכניקה בחוכמה היא יכולה לעבוד טוב. שוב, חשבו על התמונה הכוללת לפני כתיבת תגובה בפורום או בלוג.
  10. שימוש בהתראות. ישנם הרבה כלים ברשת שבאמצעותם תוכלו לקבל התראה למייל או ב-SMS לנייד, כאשר השם שלכם מוזכר באינטרנט, בין אם זה בכתבה, בבלוג, או ברשת חברתית. ההתראות אולי לא עוזרים לכם באופן אקטיבי לדחוק את התוצאות השליליות, אבל תוכלו לדעת מה קורה בזמן אמת ולהגיב בהתאם. רוב הפעמים שנוצר מוניטין שלילי באינטרנט, זה בעקבות חוסר תגובה של בעלי העסק. ברגע שתתפסו את המשבר בתחילתו – הטיפול יהיה קל ומהיר יותר.

מטרת ניהול מוניטין ברשת

התפקיד של ניהול מוניטין באינטרנט הוא להאיר אותנו באור חיובי, להצניע תוצאות שליליות ולהציג את האמת שלנו. התהליך הזה יכול לקחת זמן ומשאבים, תלוי בחומרת המצב. בדרך צפויות מהמורות, וכתבות שנדחקו עלולות לחזור לדפים הראשונים של תוצאות החיפוש. הזכרנו כאן שיכול ליווצר מצב של יותר נזק מתועלת במידה ולא מתנהלים נכון, ההמלצה הגורפת היא לנהל מוניטין באמצעות מומחים שזהו עיסוקם, חברה לניהול מוניטין שיודעת להתחייב לתוצאות בזמן סביר.

חשיבות אסטרטגיה לתהליך ניהול מוניטין

יש אינספור דרכים לבצע כל משימה, בייחוד כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי. כשמקדם האתרים מתחייב לנהל את המוניטין של העסק שלך והוא לא הציג בפניך אסטרטגיית ניהול מוניטין, ככל הנראה לא כל האספקטים של ניהול המוניטין העסקי שלך נלקחו בחשבון. אין מה לעשות כשאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי כתובה ומביעה באופן ברור את שלבי קידום העסק ברשת האינטרנט, ישנה התחייבות מסוימת כלפי העסק, לעמוד בהבטחות שיפור המוניטין שנפגם, באמצעות פעילות מנע ותיקון הנדרשים לאורך זמן. כשיש תכנית, המשימה הרבה יותר קלה וברורה, גם לסוכנות השיווק וגם לבעלים של העסק שצריך לקדם.

הקלות הבלתי נסבלת של המקלדת 

עד שנוצר העולם הדיגיטלי, קראו לזה המלצות. כאשר רצינו ללכת למסעדה טובה, או לשכור את שירותיו של עורך דין, היינו מרימים טלפון לחבר, מכר, שכן ומבקשים המלצה על מישהו.

עידן האינטרנט יצר שקיפות כמותה לא הייתה מעולם. כל מי שמחובר לרשת, יכול להניח את ידיו על המקלדת ולכתוב מה שהוא חושב. לפעמים אלה הם דברים טובים, לפעמים אלה הם דברים רעים. אם למשל הייתה לך חווית שירות לא טובה עם טכנאי מזגנים, ישר אתה רץ לספר לחבר'ה. היום לספר לחברה זה לכתוב. כולם כותבים. כולם נהיו הוגי דעות, מבקרי מסעדות, טכנאים ומומחים לכל דבר. הקלות הבלתי נסבלת של המקלדת יצרה מצב שכל אחד יכול להביע את דעתו, אבל אין למי שכתבו עליו את היכולת להגיב, לפחות לא בו זמנית. זה יכול לקרות אחר כך, כאשר הוא יגלה מה כתבו עליו, אבל כמה לקוחות הוא כבר הפסיד, עד שהוא הגיב. עד שהוא הודיע למשמיץ שהוא הולך לתבוע אותו על שיימינג ותביעת דיבה. בינתיים השם הטוב נפגע, גם המוניטין וזה שווה כסף. לפעמים הרבה. 

הדרך היחידה להילחם בזה זה לשכור את שירותיו של משרד פרסום דיגיטלי שיעשה להם ניהול מוניטין

 

איך נלחמים בשיימינג והשמצות ברשת?

ניהול מוניטין ברשת, הוא אחד התחומים הכי חשובים היום לכל עסק וחברה. מדובר על מלחמה על השם הטוב שלך, ואם פגעו לך בו, עלולים לחסל לך את העסק, במילים אחרות- את הפרנסה. עכשיו בואו נבין מה בעצם קורה.

כשבעל מקצוע או אולם חתונות נותן שירות, בהנחה שהוא מנסה לעשות את המקסימום, תמיד יהיה מישהו שלא יהיה מרוצה. פעם היו מספרים על זה, היום כותבים על זה. לגולשים אין יכולת לסנן את המידע ולהחליט מי צודק. ברגע שכתבו משהו רע על מישהו, הוא מחוק. גולשים לא יפנו אליו, לא ישתמשו בשירותים שלו ויאמצו את חוות הדעת השלילית. כי זו נטייה של אנשים לאמץ את חוות הדעת השלילית ולפחד, ולא לאמץ ביקורת טובה.

אבל אם מישהו עושה להם ניהול מוניטין, הוא יוצר מצב בו יש איזון. הוא יוצר גם ביקורת חיובית (אמתית) ורק כך עשויים הגולשים לא להתרשם רק מהביקורת הרעה, אלא לשפוט בעצמם. הרבה פעמים ניהול מוניטין מציל עסקים מקריסה. 

 

מה עושים בניהול מוניטין?

ניהול מוניטין מתייחס לשקיפות שלנו ברשת. איך אנחנו מוצגים בה. כל דבר שאנחנו עושים ברשת, ידוע ושקוף. אם מישהו כתב עלינו משהו טוב או רע, כולם רואים את זה. לפעמים מחמיא, לפעמים לא. לפעמים זו אמת, לפעמים זו אמת יחסית, או שקר מוחלט. כשזה מוצג ברשת, זה חד צדדי ולא שופטים אדם עד ששומעים את הצד השני, אבל ברשת זה קורה. כי ככה עובד האינטרנט. 

היום כאשר רוצים לדעת את הרקע של מועמד לעבודה, נכנסים לרשת. כך בודקים שוכרים פוטנציאליים לדירה, בדיקת קונים לרכב ואפילו הרקע של השכנים שאתה הולך לגור אתם. הכל ידוע, הכול שחור על גבי לבן. אין סודות. 

אבל מי כותב את הביקורות, הפוסטים השליליים, חוות הדעת הבלתי מחמיאות. אנשים כמוני וכמוך, שמשהו לא מצא חן בעיניהם, שלדעתם הם לא קיבלו שירות טוב. אבל מי אמר שהם צודקים? איך גולשים שקוראים את המידע הזה, יכולים לדעת את האמת?

הם לא יכולים לדעת. הדרך היחידה היא להעלים את המידע הזה, משום שהוא פוגעני ולעתים במזיד. לפעמים מדובר בכלל על השמצות של מתחרים. אין לשום גולש אפשרות לדעת מי עומד מאחורי המידע הזה ולכן צריך להעלים אותו.

איך שאתם מופיעים בגוגל זה בעצם "כרטיס הביקור" שלכם ברשת. בתור בעלי עסק, יש לכם אינטרס שיתרשמו מכם לטובה.

מבקשים מבעלי אתרים חיצוניים ומגוגל למחוק אזכורים שליליים עליכם, ובנוסף פועלים על מנת להזין עליכם אזכורים חיוביים במגוון ערוצים מובילים ברשת.

נכון ל- 2021 אנחנו חיים את 'עידן המקלדת' בעיצומו – כל אחד יכול בכל מקום לכתוב ביקורת שלילית עליכם / על העסקים שלכם. חברת מוניטין מקצועית תדאג לשמור על שמכם הטוב באופן קבוע.

אתם יותר ממוזמנים ליצור עמנו קשר, נשמח לייעץ לכם ולהעניק לכם שירות בנושא ניהול מוניטין ברשת.


תוכן עיניינים

לשיחה עם נציג מקצועי וקבלת הצעת מחיר השאר פרטים:

שירותים נוספים

מערכת crm ללקוחות

CRM היא מערכת לניהול קשרי לקוחות. זהו כלי חשוב לעסקים לנהל את הלקוחות שלהם. מערכת ה-CRM מסייעת לעסק לעקוב ולנתח את התנהגות הלקוח, הפקת דוחות

קרא עוד »

מתי נשתמש במערכת crm?

מערכת crm תשמש כאשר החברה תהיה מוכנה לייצר הכנסות. מערכת לניהול קשרי לקוחות היא תוכנה לניהול קשרי לקוחות. זה חלק בלתי נפרד מכל עסק שעוסק

קרא עוד »

מה זה שיימינג?

מה זה שיימינג? פירוש המילה שיימינג היא בושה. כלומר מישהו בייש אתכם ועשה את זה לנגד עיני הגולשים. הוא עשה את זה ברשת, והוא עשה

קרא עוד »

פרסום חיובי ברשת

פרסום חיובי ברשת – השאיפה של כל עסק אם יש דבר אחד שמשותף לכל האנשים, כל החברות, כל העסקים וכל הארגונים, זאת השאיפה ליהנות פרסום

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
5/5

בזכות SEOCLEANER הצלחתי להסיר פייק ניוז סביב השם שלי ללא מאמץ!

המוניטין שלך ברשת נפגע?

תן לצוות של מומחים לטפל בזה.