מה זה שיימינג?

פירוש המילה שיימינג היא בושה. כלומר מישהו בייש אתכם ועשה את זה לנגד עיני הגולשים. הוא עשה את זה ברשת, והוא עשה את זה בכוונה כדי לפגוע בהם. הייתה לו כוונת זדון. זה לא נפלט לו, זה לא השתחרר לו, הוא ישב וכתב משהו על אדם או חברה שהם שקריים ולא נכונים. שאין בהם אמת ובכך גרם לפגיעה במוניטין של האדם הזה או העסק או החברה.

באופן טבעי אנשים שקוראים משהו רע על איזה איש מקצוע או על עסק שמספק שירות או על חנות מסוימת און ליין, או חנות במציאות. קוראים תגובה שלילית על מסעדה, טכנאי מזגנים, קוסמטיקאית, רופא ועוד, לא יהיו לקוחות של העסק הזה מהטעם הפשוט שחוות דעת שלילית מרתיעה אנשים. פועל יוצא מכך הוא שמיד אחרי הפרסום השלילי ברשת, ניתן לחזות בקריסתו של העסק עד לסגירתו הסופית וכל זה בגלל הקלות הבלתי נסבלת של המקלדת.

האם האזכור השלילי נכון?

השאלה הראשונה שקובעת אם מדובר בשיימינג ברשת היא האם מה שנכתב על האדם או העסק נכונים. כלומר אם באמת הלכת לאיזה רואה חשבון והוא גרם לכך שתפסיד כסף, כי הוא פישל בזמן הגשת הדו"ח שלך למס הכנסה, אזי אם תכתוב את זה ברשת וזה נכון, זה לא נקרא לעשות שיימינג. שיימינג הוא לא האמת לאמיתה, אלא כתיבה של דעה או חוות דעת שהכוונה המושרשת בהם היא זדון והם נכתבים כדי לפגוע. האמת גם אם היא כואבת, היא אמת, אבל אם מדובר בדעה שקרית או בחוות דעת סובייקטיבית, ייתכן שמדובר בשיימינג.

מסעדה מצוינת בלי שתי מלצריות

ניקח לדוגמה יום רע במסעדה מצוינת בעל שם ומוניטין. בבוקר נסתם להם הביוב, בערב שתי מלצריות הודיעו שהן לא מגיעות, ואת כל שרשרת הליקויים הללו הרגישו הסועדים בערב. המנות לא הגיעו בזמן וריח הביוב פשה במסעדה.

די לכתוב שורה אחת על זה, ולמסעדה הזו יותר לא מתקרבים. האם נאמרה האמת? בהחלט. האם חשוב היה לכתוב אותה (תלוי את מי שואלים). בעל המסעדה יאמר שזה היה יום רע שלו ולפי יום אחד לא צריך לשפוט את המסעדה שלו, והסועד המאוכזב שכתב את זה לא קיבל את התנצלות המסעדה בזמן אמת והחליט בכל זאת לכתוב חוות דעת שלילית. האם הוא שיקר? לא , האם הוא היה יכול להתחשב בשרשרת האירועים שהוסברה לו במסעדה , על האיחור בהגשת המנות? בהחלט. האם מדובר בשיימינג בזדון, לא! אבל בהחלט מדובר במישהו שכנראה חייב להביע את דעתו על כל דבר ולא הייתם רוצים שזה יהיה השכן שלכם.

שיימינג הוא שקר, הוא ניסיון להכפיש. לפגוע, לגרום לנזק אישי או עסקי והרבה פעמים מאחורי השיימינג הזה, מסתתרים שלוחיו של המתחרה הכי גדול.

כל עסק או אדם שנעשה לו שיימינג, צריך לשכור חברת פרסום דיגיטלית שעושה ניהול מוניטין והיא תדאג לדחוק את האזכורים השליליים והשיימינג מהרשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.